onsdag den 11. maj 2011

Overvægtige = tabere??

Det synes jeg absolut ikke! Men man skulle nogen gange tro, medierne sad med den skumle bagtanke, at få os allesammen overbevist om, at det var tilfældet.

Har du set eksempler i fjernsyn, aviser eller blade, hvor overvægtige har fået én over nakken, selv om det egentlig slet ikke var deres overvægt indslaget/artiklen handlede om? Jeg vil elske at få eksempler fra jer, hvis nogle af jer er blevet stødt på egne eller andres vegne!

Alle har vel ret til respekt!! Eller?

_____________________________________________________________

Prøv at se uddraget fra denne artikel - bragt i Ekstra Bladet i 2008:

Tykke tv-trunter
"Lisbeth Østergaard, Sisse Fisker og Ida Wohlert er elle eksempler på kønne piger, der i tv-sammenhænge må betegnes som tyksakker"

Go´aften Danmark havde fokus på emnet tidligere i år, hvor Lisbeth Østergaard siger:

"På det tidspunkt var jeg ikke rustet til, at nogen skulle kalde mig tyk eller overvægtig, så jeg begyndte at græde.....Man håber - det lyder utroligt grimt - at man får anoreksi bare lige en måneds tid, for så skal jeg fan'me vise dem. Men det holdt jo lige præcis halvanden times tid, så sad jeg med fingrene nede i vingummiposen igen." (Se hele klippet her)

HVAD SKER DER???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar