onsdag den 4. maj 2011

Cheesecake - bagt eller ikke bagt?

Hjemme hos min mor har cheesecake (som der kaldes ostekage) altid været af den ubagte slags. I ved, kiksebund, fyld lavet med husblads og gele på toppen. Nu har jeg læst rundt omkring, og det lyder til, at en 'rigtig' cheesecake bages (se fx her)

Så er mit spørgsmål: Hvad foretrækker du? Hvad er en 'rigtig' cheesecake? Og ér en bagt cheesecake virkelig så god, som det lyder til rundt omkring?

(Billede lånt her)

Jeg tænker stadigvæk i cheesecake til bryllupskage til nogle bekendte af mig, og en bagt model vil være en hel del nemmere end en husblas-model...

2 kommentarer:

  1. Min bages ikke. Har også vist på bloggen på et tidspunkt. Har ikke smagt den bagt, men elsker min version. Som så faktisk er uden cheese ;)

    Kh

    SvarSlet
  2. Jeg elsker bagte og laver min Manhattan cheesecake, så tit jeg kan komme afsted med det ;-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet