mandag den 9. maj 2011

Mor er den bedste...


Hun har fulgt mig, helt fra jeg var ny
Ja, selv da hun endnu ikke kunne holde mig, bar hun mig ved hjertet
I tankerne bærer hun mig hver dag.
Det siger hun - også selv om der kan gå længe mellem, vi ses

Da jeg var helt lille og altid tog strømperne af
Da jeg blev lidt større og altid havde skøre idéer
Da jeg aldrig kunne sidde stille
Da jeg var et tænksomt barn
Hun gik med mig i hånden
Lærte mig om livet og viste mig vej

Hun advarede mig mod verdens farer
Mod menneskers forsømmelse
For jeg blev større og ville altid gå mine egne veje
Det kostede mig knubs, hun ville have skånet mig for
Men jeg var min egen

Hun frustreredes over mig, da jeg var en trodsig teenager
Hun smertedes over mig, da angsten holdt mig fanget
Hun græd over mig, græd med mig
Hun holdt om mig
Hun holdt sammen med mig
Gav mig følelsen af ikke at være forladt

Hun så mit potentiale, min iver og min stædighed
Hun lod mig blive hurtigt voksen - uden at have besluttet det
Hun havde de bedste intentioner, som gav bagslag
Hun græd over ikke at have været perfekt
Men hun gjorde det vigtigste: Det bedste, hun kunne

Hun sagde undskyld
Og siger undskyld, når det er på sin plads
Hun tilgiver
De mange mange gange, jeg har måttet indse mine fejl

Hun er sej
Hun kæmper
Hun er en fighter
Også når man kan se på hendes liv og tænke: Nu kan der da ikke gå mere galt!

Hun viste mig glæden ved livet
Glæden ved detaljen
Og glæden ved det store overblik
Hun lærte mig, at man skal gå efter det, man tror på
At man ikke skal gå på kompromis
At man skal kæmpe for det rigtige!
Og at man skal fejre det, når man klarede kampen

Hun viste mig velsignelsen ved at gøre noget særligt
Ud af mennesker, man holder af
Ud af situationer, der har potentiale
Ud af livet, fordi det er en gave
- For det hele skal ikke blive hverdag og leverpostej!

Mor, du er sådan én, jeg gerne ville være veninde med
Sådan én, jeg gerne vil være nabo til
Eller kollega med
Én jeg gerne vil ses af
Mødes af
Lære af
Men jeg vil aldrig bytte; du er min MOR, og intet ønsker jeg mere end det!

I respekt!
I kærlighed!

Jeg elsker dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar