onsdag den 9. februar 2011

Deadline

Det har godt noget været noget af en start, jeg har fået på Journalisthøjskolen. Det er super spændende, og jeg nyder at være i gang, i flow og i udvikling. Hele tiden. Vi arbejder konstant med deadlines, og har næsten én hver dag, så der er fuld fart på! Min migræne holder sig indtil videre til at besøge mig om natten, så jeg tager hver morgen i skole med meget lidt søvn i bagagen. Jeg er spændt på, hvor længe den døgnrytme kan overleve. Indtil videre nyder jeg det. Men jeg er træt, som et ondt år. Virkelig. Og jeg har lyst til snart at få tid til bare lidt andet end skole. Jeg håber, det lykkes i weekenden.
.
Min storesøster, som har cerebral parese (spastisk lammelse), skal i morgen opereres i sin ene fod. Den skal gøres stiv i fodleddet, da hun har store problemer med gigt. Det er meget almindeligt for mennesker med den type handicap, at brusken mellem knoglerne bliver helt slidt væk. Det er forfærdelig smertefuldt. Lægerne håber - og regner med - at en operation vil kunne føre til smertelindring. Måske kan hun endda blive helt smertefri! Det ville være SÅ fantastisk...
.
Hun bliver i aften indlagt sammen med min far, så hun er klar til i morgen tidlig. Hun er meget nervøs og har frygtet denne dag i flere år. Jeg ville sådan ønske, jeg kunne gå gennem dette for hende. Det skær mig i hjertet at mærke hendes frygt. Men det er nok altid voldsomt, at stå på afstand, og se en man elsker, kæmpe.
.
Jeg var tidligere i dag et hurtigt smut i Århus C, da jeg skulle have byttet et par ting. Jeg gik med min telefon i hånden, der blev brugt som interimistisk kamera af mangel på bedre. Jeg faldt over farver, forårsfornemmelser, spirende sårbarhed og livsglæde. Meget lig mine tanker i dag.

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt med nogle forårstegn. Håber det bedste for din søster i morgen.

    SvarSlet