lørdag den 12. februar 2011

Weekend-dejlighed

For en uge siden i dag tog jeg mod til mig: Jeg købte en mac! Der er overvejet utallige gange frem og tilbage, men det endte altså sådan. Siden sidste lørdag har den været på vej ind i mit liv... Søndag, kom den ud af kassen og i opladeren. Tirsdag blev den tilkoblet Internet. Torsdag blev office-pakken installeret. Fredag fik jeg tilføjet bogmærker på nettet. Og i dag er jeg sandelig kommet så langt, at den har overtaget pladsen på skrivebordet fra mit gamle skrog af en acer. Manden griner af mig. At jeg ikke har byttet dem før. Og jeg kan jo godt forstå ham. At have så hurtig, lækker, smuk og dejlig en computer stående - og alligevel bruge min gamle trætte pc. Men sådan er jeg vist bare. Vane-menneske, - og det tager tid at blive tryg og føle sig hjemme. der er stadig ufattelig meget, jeg ikke ved. Men lidt ved jeg. Og dette er det første indlæg på bloggen fra min mac. Fedt!

Dagen har (udover at lære mac´en at kende) budt på dejligt besøg af bedste-veninden. Lektie-læsning. Oprydning. Rengøring. Indkøb. Snak med min storesøster (som fortsat er indlagt, men som er kommet rigtig godt gennem operationen), og ellers hygge med en god film og manden i aften.

"Sorte Kugler" var det. Sjov, underfundig, skæv, rørende, tankevækkende, plat, dyb, for meget og alligevel lige tilpas. Lyder mærkeligt, men den skal vist ses, før man forstår det lidt bedre...


Nu vil jeg gå i seng. Manden ligger der allerede. Mit hoved gør ondt. Værker. Strammer og spænder. Måske bliver det en migræne-nat. Jeg håber det ikke. Trænger til at sove. Men først skal der lige smækkes en hurtig dej sammen. Til flutes. Til gode venner. Til lasagne. Til i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar