lørdag den 2. april 2011

Madplan uge 14

Efter idé hos inspirerende Anna Banana Butterhair vil jeg forsøge mig med det der madplans-planlægning. Jeg er efterhånden gået helt i stå, når det kommer til idéer til aftensmad, og jeg spørger derfor jævnligt manden til råds. Han mener, det kommer til at fylde lovlig meget at skulle beslutte hvad vi skal have at spise, og det har han helt ret i. Dertil kommer, at det kan være temmelig uøkonomisk sådan ikke at have besluttet sig på forhånd, da det kan føre til lidt hurtige impulskøb af ting man liiige mangler...

Nu må vi se, om det bliver første og sidste gang, jeg laver madplan, men jeg håber, jeg vil kunne vænne mig til det - og ikke begynde at ændre mening, når jeg først kommer i gang med ugen. Nu har jeg i hvert fald købt ind, og det forpligter! Jo det gør!

Mandag: kartoffelmos m. tern af kalkun-bacon og løg. Dertil grøn salat og syltede rødbeder
Tirsdag: hos gode venner
Onsdag: Rugbrød med pålæg (manden arbejdede længe og spiste der)
Torsdag: Boller i karry med ris + grøn salat med agurk, ananas og majs
Fredag: Hjemmelavet pizza med oksekød, rød peber og frisk mozarella
Lørdag: Pastasalat med tomat, grønne bønner, majs og crutoner. Dertil frikadeller fra fryseren
Søndag: Hakkebøf med løg, kartofler, kogte grøntsager og fedtfattig bearnaisesovs

Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar