lørdag den 2. april 2011

Søger: Pernillebøger

Et rigtig godt minde fra min barndom er de mange mange bøger, jeg fortærede. Jeg elskede (og elsker stadig) at blive opslugt af et univers og drømme mig ind i historien. Jeg lånte engang en stak bøger af min moster - "Pernille"-bøgerne (af Gretha Stevns) - og jeg var helt solgt! Jeg har været omkring 10 år, og jeg slugte dem meget hurtigt. Jeg mindes stadig historierne. Jeg identificerer mig med Pernille, den pæne pige med talent for at skrive, for det var også en hemmelig drøm for mig. Men når jeg var ærlig, var det mere Strit, Pernilles bedste veninde, jeg identificerede mig med. Lidt rodet, lidt tyk, både trofast og dedikeret, meget udafvendt, med på den værste og nogle gange lidt dumdristig...

Jeg har nogle gange tænkt på, hvor gerne jeg ville, at "Pernille"-bøgerne stod på min hylde. For det gode mindes skyld. For det hyggelige i at have noget historie. Men også fordi, at jeg helt sikkert ville læse dem igen...

Har du nogle bøger fra din barndom som har sat sig fast i erindringen?
Eller ligger du inde med nogle Pernille-bøger, du gerne vil af med? Så er jeg måske interesseret...

(Billedet er lånt her)

2 kommentarer:

  1. Jeg mener det er Pernillebøger jeg har liggende i min butik. Jeg sælger dem for 10 kr. pr. stk. Jeg kigger lige efter i dag.
    Mvh. Kate

    SvarSlet
  2. Jeg har 5 Pernillebøger.
    Pernille, Pernille på glatis, Pernille kan sagtens, Pernille og Strit, Pernille og Marianne.
    Hvis du er interesseret, så kriv evt. til davidsengle@gmail.com
    Mvh. Kate

    SvarSlet