onsdag den 12. januar 2011

Jeg glæder mig i denne tid...

...til at eksamen er slut, og jeg ENDELIG kan komme i gang med alle de ting, jeg har SÅ meget mere lyst til, end jeg har til at læse! I dag har været en god dag på eksamens-fronten, så jeg klager ikke, men det bliver dejligt at få det helt ud af systemet!

Nu holder jeg fyraften, og jeg har lyst til at drømme mig hen til de ting, der venter, når eksamen er slut...

Projekt # 1: Min nye symaskine!
Jeg har fået penge i fødselsdags- og julegave, og kombineret med et godt tilbud i en symaskine-forretning (og ham den dejlige, der synes, det var okay, at vi lagde de sidste 800 kr. i puljen fra vores bryllups-penge), ja, så har jeg købt 1 stk. ny symaskine! Helt fantastisk! Den står stadig efter maaaange dage fortsat i kassen og venter på mig. Jeg glæder mig som et lille barn til at lære den at kende!

Projekt # 2: Gardiner til stuen!
Stoffet har været købt i ca. 2 måneder, men der var bare liiiige nogle julegaver, der skulle sys, og så kom eksamen, og ja, så er vi her... Stoffet er fra Stof og Stil og passer perfekt ind i vores retro-stue. Forældre og svigerforældre ryster helt sikkert på hovederne, når de bliver præsenteret for resultatet, for det ligner noget, vi kunne have fundet hos deres forældre. Anyway, vi synes, det er fedt - og de skal nu nok overleve det... Glæder mig til at vise dem frem!

Projekt # 3: Bryllupsbilleder!
Nu har vi endelig fået dem fremkaldt - nu mangler de bare at komme i henholdsvis glas og ramme og i album. Ingen af delene er anskaffet, så jeg må se, hvornår det bliver. Men det bliver rigtig dejligt at få det gjort, så den proces er afsluttet!

Projekt # 4: Økonomi!
I vores ægteskab er det mig, der står for økonomi. Kontoen er ikke i minus, og der er på de store linjer styr på pengene, men jeg mangler den der følelse af at være helt oven på situationen, hvor mappen er ryddet op. Budgettet er opdateret. De forskellige konti er afstemt, og PBS-aftalerne kører som smurt.

Projekt # 5: Rengøring!
Min mand har stået for alt, der hedder rengøring, imens jeg har siddet i eksamens-isolation. (Han er så god!!) Vi plejer at dele det lige over - og helst gøre det sammen. Højt musik på anlæget, og så kører den... Men alle de der ekstra-ting som at gøre ovnen ren, afkalke kaffemaskinen, vaske vinduerne osv., det er ikke blevet gjort noget tid, da han også har nok at gøre med afslutning af praktik og forberedelse til speciale. Det bliver godt at komme i bund - også på den front!

Projekt # 6: Relationer!
Hvor er der mange venner og familie-medlemmer, der er blevet svigtet den seneste tid. Jeg glæder mig til at få tid til dem igen. Tid til at besvare mails og sms´er. Tid til at besøge og få besøg. Tid til at have tid til folk. Kigge dem i øjnene. Høre rigtigt efter. Forkæle. Hygge. Være, i dejlige menneskers selskab!

Projekt # 7: Kreative udfoldelser
Al den surfen rundt på dejlige kvinders blogge, har givet mig mere og mere lyst til at kaste mig ud i diverse projekter. Jeg får (selvfølgelig) lyst til at investere i nyt stof, perler osv. osv., men jeg er også blevet lidt nysgerrig for at se, hvad det egentlig er, der gemmer sig i mine mange kasser, dåser, æsker, skuffer osv. Måske ligger der skatte, som jeg helt havde glemt, jeg havde? Eller endnu bedre: Måske kan jeg - efter at have kigget på andres inspirerende idéer - pludselig se, hvad man kunne få ud af det, som ellers har været opfattet som ubrugeligt skrammel?!

Ja, jeg glæder mig sandelig i denne tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar