torsdag den 27. januar 2011

Mit blog-navn

30 dages blog challenge - dag 2
Meningen med dit blog-navn

En sen nat for et års tid siden, da jeg ikke kunne sove, lå jeg - af en ukendt grund - og tænkte på smukke navne. Pludselig dukkede "Clara Gry" op, og jeg var bare fuldstændig solgt. Ikke fordi, børn er på tapetet lige nu, men jeg lå og drømte mig til, engang i fremtiden at blive velsignet med en lille datter, der kunne få så smukt et navn... Et par dage efter nævnte jeg det for min kæreste (som nu er min mand) - fuld af forventning til, at han da helt sikkert også ville være vild med det. NOT! Han synes det var helt hen i vejret... Siden har det nærmet sig barnagtigt plageri fra min side, og jeg har forsøgt på alle tænkelige måder at overbevise ham om, hvor helt fantastisk et navn det er. Uden held! Og meget fjollet, nu hvor det som sagt ligger langt ude i fremtiden...

Helt ud af bevidstheden er navnet dog ikke røget, for det er gået hen og blevet en form for alter-ego for mig - faktisk skabt af min mand. Den side af mig, som er prinsesse-tyl-og-perler-agtig, som har hang til det lyserøde, som gerne vil passes på, og som af og til lægger hovedet på skrå og smiler sødt i forsøg på at charmere mig en lille smule ind - ja, den side, bliver nu bare kaldt Clara Gry.

Derfor skulle min blog naturligvis hedde det. Jeg ELSKER stadig det navn, og drømmer fortsat om, engang at få en lille datter med så skønt et navn. Men når det nu sandsynligvis ikke sker, så ranker jeg ryggen og tager gladeligt imod at blive kaldt det selv. Fjollet? Ja, helt sikkert... Men jeg føler mig altså bare lidt som en "Clara Gry" - med lys i øjnene, naturligvis!



(Billede lånt her)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar