søndag den 16. januar 2011

Gab!

Efter et migræne-anfald den sidste halvdel af natten og hele formiddagen, er jeg groggy ud over det sædvanlige! Dejligt, man kan tage en lille pille, og så - efter nogle timer - kan udholde lys, lyde og selskab i begrænsede mængder, men helt oven på er jeg ikke før i morgen. Og trætheden er enorm! Det kan bare ikke hjælpe noget, når det er i dag, eksamens-opgaven skal laves færdig. Så jeg kæmper mig fremad - to ord frem og ét tilbage - og håber, jeg når i mål, før det bliver i morgen kl. 12.

Mine tanker flyver forvirret rundt - og især kredser de om at sove, putte og slappe af - i det hele taget det meste, der kan gøres med lukkede øjne... Kommer pludselig til at tænke på alle de børn - og derfor også børnebøger der handler om børn - der ikke vil sove! På trods af mine "kun" 28 år kan jeg simpelthen ikke genfremkalde modstanden mod at skulle sove... Det må være hukommelsen!

Bare det var mig, der sad der sammen med søde, tålmodige, politisk ukorrekte pibe-ryger-far og fik læst historier - med udsigt til snart at skulle sove. Nå, jeg må hellere stoppe med både at drømme og overspringshandle - og komme tilbage til opgaven. Gab!

(Billedet er lånt her)

1 kommentar:

  1. Hvor er det synd for dig midt i din opgave. Min søster har også migræne, så jeg ved fra hende hvor hårdt det er. Håber det går godt med din eksamen. KH Christina.

    SvarSlet