onsdag den 2. marts 2011

Afhængig? Nej da...

Vores net har været nede i dag - fra morgenen af og helt til ved 16-tiden. Jeg skulle arbejde hjemme, og så er det lige, det går op for én, hvor afhængig man er. Utroligt... Men det er oppe igen, og straks føler jeg mig ubegrænset og fri!

Jeg har derfor taget aftenen i brug for at arbejde videre med min Lykke-artikel. Jeg er stadig kun på begynderstadiet. Har arbejdet med vinkel, indhold, synopsis og kilder. I morgen skal jeg forsøge at få fat i kilder til min artikel. Det der med at ringe op til fremmede mennesker. Forstyrre dem i deres vigtige arbejde. Være til besvær. Det er ikke det rareste jeg ved... Jeg håber, jeg finder modet og bare gør det! Men før det, skal jeg til noget introduktionsundervisning til et layout-program på Journalisthøjskolen og efterfølgende mødes med min læsegruppe. Jeg håber, jeg når det hele, nu hvor jeg er blevet forsinket i dag pga. det dumme Internet. Eller rettere sagt: Pga. det ikke-eksisterende Internet. Internettet i sig selv synes jeg bestemt ikke er dumt. Jeg er bare dybt afhængig!

Jeg fik i søndags slet ikke skrevet om en skøn skøn aften med dejlige venner, fordi det netop var så dejligt, at det blev alt for sent. Den stod på hjemmelavet pizza. Film på projekter i vores stue. Rødvin. Chips. Ananas og hyggesnak. En bedre afslutning på weekenden kunne jeg ikke drømme om. Vi så to film. Førs "Juno", som jeg aldrig havde set før. Sød, pudsig og retro-hyggelig film om det store i at blive mor - selv hvis man kun er 16 år. Og derefter "Blå mænd". Jeg har set den før, men det er sådan en film, der ryger let ned, når klokken er blevet lidt for mange, og man burde være gået i seng.



Vi har ikke fjernsyn herhjemme, så det fjernsyn jeg ser er på nettet, og så kan jeg godt lide at se en god, sjov, tankevækkende, smuk eller feel-good film. Det behøver ikke altid at være så dybt. Men nogle gange er det rart. Hvis jeg når et godt stykke med artiklen i morgen, og migrænen holder sig på behørig afstand, tror jeg, i morgen aften skal tilbringes i selskab med en tankevækkende film. Det sidder jeg lige og får lyst til... :)

1 kommentar:

  1. Elsker Juno, de er det sjoveste sprog de har hele vejen gennem den. Lyder ellers som en dejlig aften.

    SvarSlet