tirsdag den 1. marts 2011

Lidt dejlighed i postkassen :)

I dag modtog jeg et gavekort fra Butik Waldo, som jeg vandt hos byfogt i sidste uge. Uh, hvor jeg glæder mig til at shoppe lidt med god samvittighed! Tak, Else! :)
- skynd jer forresten forbi Else, hun har konstant gang i de lækreste give aways!!

Tusind tak til jer, der har skrevet kommentarer til mine to foregående indlæg. Det er virkelig en stor hjælp! Jeg skal i morgen arbejde videre med artiklen, og hvis nogle af jer har lyst til at se det endelige resultat, må I endelig sige til. Der er dog først deadline d. 11. marts, så jeg har lidt tid at løbe på, før den skal ligge klar.

Der er en grund til, at jeg har valgt at arbejde med dette emne. Jeg har selv haft en depression og har taget medicin for det, og jeg er meget enig med Mejse (i kommentaren til det foregående indlæg). Hun fortæller, at hendes læge - i forbindelse med hendes skepsis - sagde: "Hvis jeg nu fortalte dig at du havde sukkersyge og skulle tage insulin resten af dit liv, ville du så osse sige nej til det?" Det er en meget vigtig pointe at have med, og jeg er stor tilhænger af, at man kan få medicinsk behandling. Men jeg mener aldrig, at læger ureflekteret bør udskrive medicin. De har et rigtig stort ansvar!!

Når det er sagt, så indrømmer jeg samtidig gerne, at jeg med største fornøjelse ser "Lykke" hver søndag. Jeg synes, der er nogle fede karakterer, jeg synes, historien er underholdende, og jeg synes, Lykke er sjov! Men vi kom til at snakke om serien over aftensmaden herhjemme, og når man tænker lidt dybere over det, så bliver medicin som behandling mod psykiske lidelser måske stigmatiseret lige til den gode side. Selvfølgelig med stor humor og sarkasme, men spørgsmålet er, om det alligevel ikke påvirker os? Bliver de af os, som egentlig var ved at acceptere medicin som en nødvendig behandlingsform mod depression, ikke sat et skridt tilbage?

Jeg ved det ikke! Jeg tænker bare: Hvad hvis det havde omhandlet insulin? Hjertemedicin? Kemoterapi? Ville man have turdet tage et sådant emne op? Hvis ikke, så må det jo alligevel være fordi, der er et gran af alvor i det, eller hvad? Man skal i hvert fald huske, at det for nogen er lige så livsnødvendigt at få sit antidepressive medicin, som det er for andre at få hjertemedicin eller insulin! Én ting er sikkert: Det er et stort og komplekst emne!!

Og som en afsluttende kommentar i denne omgang: Noget af det SKØNNESTE ved Lykke, er hendes stemme-i-spejlet. I love it!!! Fedt, det ikke kun er mig, der har sådan en rendende... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar