mandag den 21. marts 2011

Spirende forår...

Jeg ved godt, det ikke er decideret forårs-planter, jeg har i mine krukker i vindueskarmen. Men jeg har aldrig tidligere prøvet at putte et frø i jorden, vande det og se noget spire frem. (Jeg indrømmer med det samme, at jeg er by-menneske - og heller ikke har den store interesse for haven!) Men jeg er blevet bidt af det, må jeg indrømme. Min mand griner af mig, for jeg kan godt gå lidt i selvsving. Altså på den gode måde, vil jeg mene... Jeg bliver bare helt glad indeni over at se, at der rent faktisk kommer noget op af jorden. Barnlig entusiasme ligger mig ikke fjernt. Sådan helt generelt. Hos os er det manden, der går i haven, og han elsker det. Jeg tror bare, jeg bliver ved mine krydderurter i vindueskarmen. Det passer vist til bedst til både temperament og evne hos mig.


Og så har jeg slet ikke afsløret, at planterne er udslaget af en totalt shake-and-bake-løsning fra Jem og Fix, hvor krukke, jord og frø var pakket sammen. En løsning jeg aldrig kunne finde på at købe mig til, hvis det var i forbindelse med madlavning. Men man skal jo starte et sted... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar