tirsdag den 8. marts 2011

Scary!

Bvadr, for nogle dage! Jeg har ligget med klam influenza-omgangssyge og høj feber og er efterhånden krybende på vej tilbage til virkeligheden. Jeg har stadig mange smerter i mine led og muskler, og det er svært for mig at holde mit hovede uden støtte. Ud over at det er problematisk ift. studie, så er det også bare træls! Det har godt nok været noget af et sygdoms-ræs herhjemme siden jul. Jeg håber virkelig, det er overstået nu!

Noget virkelig mærkeligt og meget scary er mine øjne. Jeg fik et chok, da jeg kiggede mig selv i spejlet søndag morgen. Hele venstre side af mit højre øje var én stor blodsprængning. Altså ikke sådan en forgrenet én, som bryder det hvide. Nej, et fuldstændig blod-rødt felt, der nærmest havde overtaget den ene del af mit øje. Siden har det bare bredt sig...

Jeg frygter at skulle udenfor en dør næste gang. Hvis jeg mødte mig selv, ville jeg blive forskrækket og skræmt. Og helt ærlig: Hvornår stopper det? Det bliver ved med at brede sig, og nu er begge mine øjne skræmmende røde - og nu også gule. De må være kommet, fordi jeg to gange har kastet op natten til søndag (jeg har læst på nettet, at man kan få blodsprængninger i øjnene af kraftig hoste, nysen, opkastning el. lign.), men det bør da ikke blive ved, når man ikke længere "presser" øjet?!

Er der nogen, der har erfaringer med dette? Kendskab til dette? Har lidt viden at dele?

Jeg beklager dette klamme indlæg, for jeg synes virkelig, det er uflatterende, men hvis det (som det også står på nettet) kan tage 3-4 uger, før det er væk, så er jeg altså nødt til at begynde at (bogstavelig talt) se mig selv i øjnene!!


4 kommentarer:

  1. Øh nej det ser da ikke så godt ud. Blodsprængningen er jeg ikke så bekymret for. Den skal nok gå i sig selv igen.... om et par uger... MEN du skriver, at du bliver gul i øjnene? Det er da ikke så godt. Jeg tror da lige, jeg ville ringe til min egen læge og høre, om det er helt ok. For en sikkerheds skyld. Gule øjne betyder jo nogle gang, at der er noget med ens lever.
    Rigtig god bedring
    Tina:-)

    SvarSlet
  2. Hej Tina

    Når jeg skriver gul, så mener jeg måske mere gul, som i et blåt mærke, der også bliver gult (?!?!) Jeg ved ikke, om et øje kan blive det, men det virker som om, at det er lidt på samme måde.

    Måske skal jeg ringe til lægen. Jeg ved det ikke. Jeg føler bare lidt, at jeg er "ugens gæst" i øjeblikket, hvilket holder mig lidt fra det... Og så står der på nettet, at det ikke er farligt, så det er det nok ikke. Det undrer mig bare, at det bliver værre og værre, når jeg egentlig er ved at være igennem sygdommen...

    Og så lige noget andet: Tusind tak for mail og svar på spørgsmål!! Den har bare stået på sygdom siden, så jeg har slet ikke fået sagt tak. Men: TAK! Du skal nok høre fra mig i den forbindelse inden længe... :)

    SvarSlet
  3. For dælan da...det ser rigtig øv ud det øje der!
    Vil ønske dig god bedring, og også anbefale dig at ringe til lægen- ugens gæst eller ej ;) om ikke andet, så får du vished forhvad det kan være, håber det er harmløst :)
    Klem

    SvarSlet
  4. Det er godt nok en gammel blog, men jeg har i dag fået et øje, der ser fuldstændigt ud som dit. Hvad blev der af dit? Og hvad var der galt?

    SvarSlet