lørdag den 26. marts 2011

'Den Gamle By'

Min mand og jeg er netop kommet hjem fra 30 års fødselsdag i 'Den Gamle By'. Jeg har aldrig tidligere været til selskab der, men det var en rigtig hyggelig eftermiddag! Vi var i Møllestuen; en gammel stald, fik vi at vide, som er lavet til et hyggeligt selskabslokale.

Billedet er lånt her

Vi fik en skøn frokost-platte:
(fundet på hjemmesiden)

Den lette (denne platte er tilberedt med et minimum af fedt)

  • Saltet laks med sprød rugbrød
  • Salat af hvedekerner med urter fra Den Gamle Bys haver
  • Røget ørred på æble
  • Kylling i krydderurter
  • Frisk frugt med skyrcreme tilsmagt med vanilje
Derefter var der mulighed for at gå en tur i 'Den Gamle By' og efterfølgende kom vi tilbage til boller, småkager og lagkage. En rigtig hyggelig måde at holde selskab på, og selvom vi ikke kendte andre end fødselaren (som jeg har læst sammen med), så gik det ganske fint både med snak og stemning. Jeg fik mig en ny god ven - Natacha på 8 år. Jeg har bare et eller andet med børn... Det er så lige til at falde i hak. Men resten af flokken var også rigtig rar at møde, så i det hele taget en super eftermiddag.

Og usmarte mig, havde valgt at tage stilletter på. Med bare tæer (tænkte: Det går nok!). Kombinationen stilletter og brosten + bare tæer og SNEvejr er bare virkelig ikke god! (hvad sker der for snevejr?? Det er FORÅR!!) Men jeg overlevede og er hel hjemme.

Billedet er lånt her

I gave fik min veninde ud over røde tulipaner og flag i en vase, en rød kuffert med hvide prikker f yldt med lækker the, skønne bolcher, et hjemmelavet kort - og vigtigst af alt bogen: 'Taknemmelighed'. Jeg har den selv og kan varmt anbefale den. Det er en dagbog over det, man har at være taknemmelig for. Det forsvinder alt for hurtigt ud af vores tanker, men bogen her kan hjælpe med at fastholde den.

Nu skal der læses lektier, slappes af og måske ses en god film senere. I aften skal jeg absolut ingenting. Og jeg kan næsten ikke vente...

1 kommentar:

  1. Nej for pokker - jeg ser dig for mig i de fine stiletter og de bare fødder - på de toppede brosten i Den Gamle By:-) Du er uden tvivl en sej kvinde:-)
    God aften..

    SvarSlet